سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش عکاسی با دوربین DSLR

 

درباره این کلاس

 در این کلاس مقدماتی خواهید آموخت چگونه سرعت عمل را وارد کار کنید و عکس هایی زیبا با سرعت عمل بالا ثبت کنید. در آموزش عکاسی با دوربین    DSLR شما به خیابان ها خواهید رفت و آموزش عکاسی را در آن جا خواهید گذراند. آموزش عکاسی با دوربین DSLR شما را با انواع حالت های دوربین آشنا خواهد کرد و طریقه ی استفاده از آن ها را با زبان بسیار ساده بیان خواهد کرد. همچنین شما آموزش تنظیمات دوربین راخواهید گذراند و با حساسیت های دوربین نسبت به نور آشنا خواهید شد.

 

دوربین DSLR چیست؟

DSLR مخفف « Digital Single Lens Reflex » به معنای « دوربین دیجیتال تک‌لنزی بازتابی» می باشد. DSLRیک دوربین دیجیتال است که از یک سیستم آینه‌ای مکانیکی و پنتاپریسم برای هدایت نور از لنز به یک منظره یاب نوری در پشت دوربین استفاده می‌کند.

 

 

مزیت های دوربین DSLR

 دوربین های DSLR  نسبت به دوربین ها Compact یا اتوماتیک از نکات مثبتی برخوردار هستند. از اصلی ترین مزیت این نوع دوربین ها می توا لنز قابل جدا شدن و همچنین کنترل دستی دانست. این دو مزیت به کاربر اجازه می دهند وسعت تصویر، کیفیت و نور عکس، برجسته کردن سوژه و سایر افکت ها را به راحتی انتخاب کنند. در آموزش عکاسی با دوربین DSLR  با تمام تنظیمات دوربین آشنا خواهیم شد.

 

دوربین های DSLR  چگونه عمل میکنند؟

زمانی که شما از طریق منظره یاب نگاه می کنید، هر چیزی که می بینید دقیقا همان تصویری است که قرار است به عکس تبدیل شود. نور صحنه ای که شما قصد گرفتن عکس از آن را دارید، از لنز عبور کرده و به آینه انعکاسی می رسد. این آینه با یک زاویه 45 درجه در اتاق دوربین قرار می گیرد و نور گرفته شده را به صورت عمودی به یک عنصر اپتیکال به نام «پنتاپریزم» می تاباند. «پنتاپریزم» نور عمودی از طریق 2 آینه اپتیکال مجزا، افقی کرده و به منظره یاب می فرستد.

 

وقتی شما یک عکس می گیرید، آینه انعکاسی به سمت بالا میچرخد و میبر عمودی را می بندد. با این کار اجازه می دهد که نور مسیر مستقیم خود را ادامه دهد تا به شاتردوربین برسد. سپس شاتر باز می شود تا نور به حسگر تصویر برخورد کند. شاتر تا چند ثانیه ای باز می ماند تا حسگر، تصویر مورد نظر را ثبت کند. سپس شاتر بسته می شود و آینه به جای قبلی خود تا به بازتاب نور به منظره یاب ادامه دهد.

 

واضح است که این فرایند به اینجا ختم نمی شود. در مرحله بعد، چندین پردازش پیچیده تصویری بر روی عکس گرفته شده، رخ می دهد.